تعریف کوپلینگ
کوپلینگ وسیله ای است که دو محور یا شفت را برای انتقال نیرو بهم متصل می سازد.کوپلینگها مانع از اتصال محور ها در حین عمل میشوند. آنها اجزایی از ماشین هستند که توان و حرکت را از انتهای یک محور دریافت و به محور دیگر منتقل می کنند. در کوپلینگها قطع ارتباط بین دو محور محرک وجود ندارد.
در حقیقت برای موتورهای سانتریفیوژ ، پمپهای سانتریفیوژ و …که شفت و موتور به صورت سری قرار دارند توسط کوپلینگ بهم متصل میباشد . کوپلینگ حرکت دورانی موتور را به شفت پمپ منتقل کرده و باعث چرخش شفت و پروانه می شود . قبل از اتصال کوپلینگ ، شفت پمپ و موتور باید هم محور باشند .
به طور کلی کوپلینگها به دو نوع اصلی سخت و انعطاف پذیر تقسیم می شوند.کوپلینگ سخت جهت اتصال دو محور هم راستا به کار می رود و به دو نوع پوسته ای و فلنچی تقسیم می شوند.کوپلینگهای انعطاف پذیر میتوانند عدم تقارن محوری و زاویه ای را بین دو محور محرک و متحرک تحمل کنند و در انواع مختلف تجاری موجود میباشند. ابتدایی ترین عملکرد کوپلینگهای انعطاف پذیر اینست که دو قطعه ی در حال حرکت را بهم وصل میکند درحالیکه تا چند درجه عدم تراز را در انتهای آن باعث می شود.
انواع کوپلینگ های مجموعه صنعتی بحری شامل : زنجیری ، میلیپینیRotex ، KB ، UCC، HRCو … عمدتاً به صورت آماده و سایزهای مختلف در بازار موجود بوده و قابل تهیه میباشند . ولی در صورتیکه سایز خاصی مورد نیاز باشد یا تعداد آنها جهت تولید توجیه اقتصادی داشته باشد ، قابلیت ساخت در مجموعه تولیدات صنعتی بحری را دارند .
انواع کوپلینگ روتکس
کوپلینگ روتکس که برای انتقال نیرو در صنعت مورد استفاده قرار میگیرد.کوپلینگ روتکس مجموعه تولیدات صنعتی بحری از لحاظ متریال در ۳ نوع آلومینیومی .چدنی وفولادی تولیدمیشود.روتکس الومینیومی(از سایز ۳۰ تا۶۵به صورت روتین و در سایز های بالاتر به صورت سفارشی تولید میشود) و چدنی ( از سایز ۵۵ تا ۳۲۰ ) و فولادی ( در تمام سایز ها به صورت سفارشی) توسط مجموعه تولیدات صنعتی بحری تولید می گردد.
انتخاب کوپلینگ
برای انتخاب کوپلینگ روتکس مجموعه تولیدات صنعتی بحری از فرمول زیر استفاده میشود:
(TS (n.m)=9550*[P(kw)/n(1/min
در این فرمول P توان موتور بر حسب کیلووات و n دور موتور است که پس از قرار دادن در رابطه، (Ts) گشتاور موتور بر حسب نیوتن در متر محاسبه شده و در ادامه از جداول، فاکتور دما (دمای محیط کار) و فرکانس تعداد استارت (تعداد دفعات روشن شدن در ساعت) St و Sz را خوانده و از رابطه زیر استفاده میشود :
T total = Ts * St * Sz
T total حاصل را در جدول انتخاب کوپلینگ برده و کوپلینگ خود را انتخاب نمائید، توجه داشته باشید که قطر شفت شما باید در رنج کوپلینگ انتخاب شده باشد در غیر این صورت باید از یک سایز بالاتر استفاده نمائید.
COUPLING SELECTION جدول انتخاب کوپلینگ
قطر بزرگ DH mm | شفت Bore diameter mm | گشتاور Torque (T total) N.m | گشتاور ماکزیمم Max Torque N.m | دور ماکزیمم Max speed 1/min |
۳۰ | ۶-۱۶ | ۷٫۵ | ۱۵ | ۱۹۰۰۰ |
۴۰ | ۶-۲۴ | ۱۰ | ۲۰ | ۱۹۰۰۰ |
۵۴ | ۹-۲۴ | ۲۶ | ۵۲ | ۱۴۰۰۰ |
۶۵ | ۱۰-۲۸ | ۷۰ | ۱۴۱ | ۱۱۸۰۰ |
۸۰ | ۱۲-۳۸ | ۱۴۲ | ۲۸۳ | ۹۵۰۰ |
۹۵ | ۱۴-۴۲ | ۱۹۸ | ۳۹۵ | ۸۰۰۰ |
۱۰۵ | ۱۵-۴۸ | ۲۳۰ | ۴۶۰ | ۷۱۰۰ |
۱۲۰ | ۲۰-۵۵ | ۲۹۵ | ۵۹۰ | ۶۳۰۰ |
۱۳۵ | ۲۲-۶۵ | ۴۱۵ | ۸۳۰ | ۵۶۰۰ |
۱۶۰ | ۳۰-۷۵ | ۸۷۷ | ۱۷۵۵ | ۴۷۵۰ |
۲۰۰ | ۴۰-۹۰ | ۱۷۸۰ | ۳۷۷۵ | ۳۷۵۰ |
۲۲۵ | ۵۰-۱۱۵ | ۲۴۵۰ | ۴۹۰۰ | ۳۳۵۰ |
۲۵۵ | ۶۰-۱۲۵ | ۳۵۶۰ | ۷۱۲۰ | ۳۰۰۰ |
۲۹۰ | ۶۰-۱۴۵ | ۴۹۳۵ | ۹۸۷۰ | ۲۶۵۰ |
۳۲۰ | ۶۰-۱۶۰ | ۶۳۴۵ | ۱۲۷۰۰ | ۲۳۶۰ |
جدول فاکتور دما – SERVICE FACTOR St FOR TEMPERATURE | ||||
دمای کاری – Temperature | -۳۰ ~ +۳۰ | +۴۰ | +۶۰ | +۸۰ |
St | ۱٫۰ | ۱٫۲ | ۱٫۴ | ۱٫۸ |
جدول فاکتور فرکانس استارت- SERVICE FACTOR Sz FOR FREQUENCY | ||||
روشن شدن در ساعت – Starting – Frequency/h | ۱۰۰ | ۲۰۰ | ۴۰۰ | ۸۰۰ |
Sz | ۱٫۰ | ۱٫۲ | ۱٫۴ | ۱٫۶ |
مثال محاسبه :
توان خروجی موتور = ۱۰۴ کیلووات
تعداد دوران موتور = ۱۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور موتور (بر حسب نیوتن بر متر) :
Ts = 9550 (104/1750) = 568
فرکانس استارت : ۶ بار در ساعت
دمای محیط کار: ۶۰ درجه سانتی گراد
T total: 568 *4.1*1= 796
سایز کوپلینگ انتخابی: سایز ۱۶۰
لطفا برای ثبت سفارش یا اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه تولیدات صنعتی بحری تماس حاصل فرمایید.
کوپلینگ HRC
کوپلینگHRCدر سایزهای(۵/۶-۵/۸-۵/۱۰-۵/۱۲-۵/۱۴-۵/۱۷-۵/۲۱-۵/۲۷)در مجموعه تولیدات صنعتی بحری در متریالGG25با کیفیت خوب و قیمت مناسب به صورت انبوه تولید میشود.
لطفا برای ثبت سفارش یا اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه تولیدات صنعتی بحری تماس حاصل فرمایید.
کوپلینگ KB
کوپلینگهای KBدر سایزهای(۸۰-۹۵-۱۱۰-۱۲۵- ۱۴۰-۱۶۰-۱۸۰-۲۰۰-۲۲۵-۲۵۰-۲۸۰-۳۱۵-۳۵۰-۴۰۰(
در مجموعه تولیدات صنعتی بحری با متریالGG25تولید میشود.لازم به ذکر است که مجموعه ما قادر به تغییر اندازه نافی این نوع کوپلینگها طبق سفارش مشتری میباشد.
کوپلینگ مدل H Type
.
نوع دیگر کوپلینگ های (KB) برای شرایطی است که به دلیل آلودگی، رطوبت، گرما یا مورد دیگر، بین محرک و متحرک فاصله ایجاد شده و برای پر کردن این فضا از کوپلینگ N-EUPEX H استفاده میشود که دارای اسپیسر است. این کوپلینگ بهصورت سفارشی تولید میشود. هر چند طول اسپیسر بهصورت استاندارد وجود دارد، اما این عدد براساس نیاز مشتری تعیین میگردد
مدل دیگر این کوپلینگ، طرح N-EUPEX A است که پنجه آن از دو قسمت تشکیل شده است. از مزایای این کوپلینگ، قطع ارتباط دستگاه متحرک با موتور بدون جابهجایی موتور است.
انتخاب کوپلینگ مدل H Type
برای انتخاب کوپلینگ (KB) از فرمول زیر استفاده میشود :
TS (n.m)=9550*[P(kw)/n(1/min
در این فورمول P توان موتور برحسب کیلووات و n دور موتور است که پس از قرار دادن در رابطه ، (TN) گشتاور موتور بر حسب نیوتن در متر محاسبه می گردد.
در ادامه از جداول ، فاکتور دما (دمای محیط کار) Sz را خوانده و از رابطه زیر استفاده می شود :
T=Ts * Sz
T حاصل را در جدول انتخاب کوپلینگ برده و کوپلینگ خود را انتخاب نمائید،توجه داشته باشید که قطر شفت شما باید در رنج کوپلینگ انتخاب شده باشد در غیر این صورت باید از یک سایز بالاتر استفاده نمائید.
کوپلینگ لقمه ای به همراه اسپیسر
SIZE | da | d (MM) | L | |
(MM) | (MM) | PART 1 | PART 2 | (MM) |
H80 | ۸۰ | – | ۵۵ | ۲۱۵ |
H95 | ۹۵ | ۷۶ | ۷۰ | ۲۱۵ |
H110 | ۱۱۰ | ۸۶ | ۸۰ | ۲۸۰ |
H125 | ۱۲۵ | ۱۰۰ | ۹۰ | ۳۸۰ |
H140 | ۱۴۰ | ۱۰۰ | ۱۰۰ | ۳۸۵ |
H160 | ۱۶۰ | ۱۰۸ | ۱۰۸ | ۳۹۰ |
H180 | ۱۸۰ | ۱۲۵ | ۱۲۵ | ۴۰۰ |
H200 | ۲۰۰ | ۱۴۰ | ۱۴۰ | ۴۲۰ |
H250 | ۲۵۰ | ۱۶۵ | ۱۶۵ | ۴۶۰ |
کوپلینگ لقمه ای
SIZE | da | d۲ (MM) | L۱ | |
(MM) | (MM) | PART 1 | PART 2 | (MM) |
۸۰ | ۸۰ | ۵۰ | ۵۰ | ۳۰ |
۹۵ | ۹۵ | ۶۲ | ۶۲ | ۳۵ |
۱۱۰ | ۱۱۰ | ۷۵ | ۷۵ | ۴۰ |
۱۲۵ | ۱۲۵ | ۹۰ | ۹۰ | ۵۰ |
۱۴۰ | ۱۴۰ | ۱۰۰ | ۱۰۰ | ۵۵ |
۱۶۰ | ۱۶۰ | ۱۰۸ | ۱۰۸ | ۶۰ |
۱۸۰ | ۱۸۰ | ۱۲۵ | ۱۲۵ | ۷۰ |
۲۰۰ | ۲۰۰ | ۱۴۰ | ۱۴۰ | ۸۰ |
۲۵۰ | ۲۵۰ | ۱۶۵ | ۱۶۵ | ۱۰۰ |
جدول انتخاب کوپلینگ COUPLING SELECTION
سایز | ماکزیمم قطر شافت | گشتاور | دور ماکزیمم |
SIZE | Bore diameter | T | Max Speed |
mm | N.m | ۱/min | |
H80 | ۳۲ | ۶۰ | ۵۰۰۰ |
H95 | ۴۲ | ۱۰۰ | ۵۰۰۰ |
H110 | ۴۸ | ۱۶۰ | ۵۰۰۰ |
H125 | ۵۵ | ۲۴۰ | ۵۰۰۰ |
H140 | ۶۰ | ۳۶۰ | ۴۹۰۰ |
H160 | ۶۵ | ۵۶۰ | ۴۲۵۰ |
H180 | ۷۵ | ۸۸۰ | ۳۸۰۰ |
H200 | ۸۵ | ۱۳۴۰ | ۳۴۰۰ |
H250 | ۱۰۰ | ۲۸۰۰ | ۲۷۵۰ |
مثال محاسبه
توان خروجی موتور = ۱۰۴ کیلووات
تعداد دوران موتور = ۱۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور موتور : Ts = 9550(104/1750) = 568
سایز کوپلینگ انتخابی سایز ۱۸۰
کوپلینگ UCC
این نوع کوپلینگ اغلب مصارف هیدرولیکی دارد و جنس لاستیک (پوسته) آن تفلون است .
مجموعه صنعتی بحری تولید کننده کوپلینگ uccدر سایزهای(۲۴-۲۸-۴۲-۵۵-۶۰)میباشد.
کوپلینگ زنجیری – CHAIN COUPLING
کوپلینگهای زنجیری ایران کوپلینگ نسبت به اندازه کوچک و وزن کم، گشتاور بالایی را تحمل میکنند.کوپلینگ زنجیری متشکل از دو هاب فلزی بوده که توسط یک زنجیر دوبل این دو قسمت به هم متصل می شود و بر روی این مجموعه هم یک قاب آلومینیومی قرار میگیرد که کاربرد چند گانه ایی دارد که به شرح زیر می باشد :
۱- جلوگیری از ورود آلودگی به درون کوپلینگ
۲- جلوگیری از پاشش گیریس به اطراف کوپلینگ
۳- به عنوان محافظ و مانع برای جلوگیری از برخورد دست با کوپلینگ در حال چرخش
جنس کوپلینگ زنجیری مجموعه تولیدات صنعتی بحری از فولاد و بهصورت یکپارچه است. کوپلینگها دارای قاب آلومینیومی برای جلوگیری از پاشش گیریس ناشی از نیروی گریز از مرکز T ، اطراف کوپلینگ است.
از دیگر محاسن کوپلینگ های زنجیری امکان اتصال و جدا کردن سریع و آسان دو سمت کوپلینگ بدون جابهجایی موتور است.
انتخاب کوپلینگ
برای انتخاب کوپلینگ زنجیری از فرمول زیر استفاده میشود:
(TS (n.m)=9550*[P(kw)/n(1/min
در این فورمول P توان موتور برحسب کیلووات و n دور موتور است که پس از قرار دادن در رابطه ، (TN) گشتاور موتور بر حسب نیوتن در متر محاسبه می گردد.
مثال محاسبه
توان خروجی موتور = ۱۸٫۵ کیلووات
تعداد دوران موتور = ۱۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور موتور: TN= 9550 (18.5/1500) =118
سایز کوپلینگ انتخابی: سایز ۵۰۱۶
مشخصات فنی کوپلینگ زنجیری
ردیف | شماره استاندارد | قطر نافی | قطر بزرگ | قطر کاور | طول کوپلینگ | قطر شافت مجاز | گشتاور مجاز |
n.m | |||||||
۱ | ۴۰۱۲ | ۳۶ | ۶۲ | ۷۷ | ۷۹ | ۲۲-۱۴ | ۸۵ |
۲ | ۵۰۱۶ | ۶۴ | ۹۶ | ۱۱۰ | ۱۰۰ | ۴۰-۱۸ | ۲۵۰ |
۳ | ۶۰۲۲ | ۱۱۶ | ۱۵۱ | ۱۶۸ | ۱۲۳٫۵ | ۷۱-۲۸ | ۹۵۰ |
۴ | ۸۰۲۰ | ۱۲۵ | ۱۸۵ | ۲۱۰ | ۱۴۵ | ۹۰-۳۶ | ۱۶۰۰ |
کوپلینگ مدل میل پینی – PIN BUSH COUPLING
مجوعه تولیدات صنعتی بحری تولید کننده کوپلینگهای میل پینی طبق استانداردهای فلندر المان در سایزهای(۹۰-۱۰۵-۱۲۵-۱۴۴-۱۶۲-۱۷۸-۱۹۸-۲۲۸-۲۵۲-۲۸۵-۳۲۰-۳۶۰-۴۰۰-۴۵۰)در
متریال چدنGG25می باشد.لازم به ذکر است که مجموعه ما تولید کوپلینگ میل پینی از جنس فولادی را طبق سفارش مشتری نیز انجام میدهد
انتخاب کوپلینگ مدل میل پینی – PIN BUSH COUPLING
برای انتخاب کوپلینگ میل پینی مجموعه صنعتی بحری از فرمول زیر استفاده میشود :
(TS (n.m)=9550*[P(kw)/n(1/min
در این فورمول P توان موتور برحسب کیلووات و n دور موتور است که پس از قرار دادن در رابطه ،(TN) گشتاور موتور بر حسب نیوتن در متر محاسبه می گردد.
T حاصل را در جدول انتخاب کوپلینگ برده و کوپلینگ خود را انتخاب نمائید، توجه داشته باشید که قطر شفت شما باید در رنج کوپلینگ انتخاب شده باشد در غیر این صورت باید از یک سایز بالاتر استفاده نمائید.
Size ( mm ) | da (mm) | d (mm) | L (mm) |
۱۹۸ | ۱۹۸ | ۱۲۸ | ۱۶۵ |
۲۲۸ | ۲۲۸ | ۱۴۰ | ۱۸۵ |
۲۵۲ | ۲۵۲ | ۱۶۰ | ۲۰۵ |
۲۸۵ | ۲۸۵ | ۱۷۵ | ۲۲۶ |
۳۲۰ | ۳۲۰ | ۱۹۲ | ۲۵۶ |
۳۶۰ | ۳۶۰ | ۲۱۰ | ۲۸۶ |
۴۰۰ | ۴۰۰ | ۲۳۰ | ۳۲۶ |
۴۵۰ | ۴۵۰ | ۲۶۰ | ۳۶۷ |
۵۰۰ | ۵۰۰ | ۲۹۰ | ۴۰۷ |
۵۶۰ | ۵۶۰ | ۳۲۰ | ۴۴۸ |
۶۳۰ | ۶۳۰ | ۳۵۵ | ۴۸۸ |
۷۱۰ | ۷۱۰ | ۳۸۵ | ۵۲۹ |
۸۰۰ | ۸۰۰ | ۴۲۰ | ۵۸۹ |
۹۰۰ | ۹۰۰ | ۴۶۵ | ۶۵۰ |
۱۰۰۰ | ۱۰۰۰ | ۵۱۵ | ۷۱۰ |
۱۱۲۰ | ۱۱۲۰ | ۵۶۰ | ۷۷۱ |
COUPLING SELECTION جدول انتخاب کوپلینگ
سایز
Size |
ماکزیمم قطر شافت
Bore diameter (mm) |
گشتاور
T (N.m) |
دور ماکزیمم
Max speed [۱/min] |
۱۹۸ | ۷۰ | ۱۳۰۰ | ۳۷۵۰ |
۲۲۸ | ۸۰ | ۲۲۰۰ | ۳۳۰۰ |
۲۵۲ | ۹۰ | ۲۷۵۰ | ۳۰۰۰ |
۲۸۵ | ۱۰۰ | ۴۳۰۰ | ۲۶۵۰ |
۳۲۰ | ۱۱۰ | ۵۵۰۰ | ۲۳۵۰ |
۳۶۰ | ۱۲۰ | ۷۸۰۰ | ۲۱۰۰ |
۴۰۰ | ۱۴۰ | ۱۲۵۰۰ | ۲۰۵۰ |
۴۵۰ | ۱۶۰ | ۱۸۵۰۰ | ۱۸۰۰ |
۵۰۰ | ۱۸۰ | ۲۵۰۰۰ | ۱۶۰۰ |
۵۶۰ | ۲۰۰ | ۳۹۰۰۰ | ۱۴۵۰ |
۶۳۰ | ۲۲۰ | ۵۲۰۰۰ | ۱۲۸۰ |
۷۱۰ | ۲۴۰ | ۸۴۰۰۰ | ۱۱۵۰ |
۸۰۰ | ۲۶۰ | ۱۱۰۰۰۰ | ۱۰۰۰ |
۹۰۰ | ۲۹۰ | ۱۵۰۰۰۰ | ۹۰۰ |
۱۰۰۰ | ۳۲۰ | ۱۹۵۰۰۰ | ۸۱۰ |
۱۱۲۰ | ۳۵۰ | ۲۷۰۰۰۰ | ۷۰۰ |
مثال محاسبه
توان خروجی موتور : ۵۰۰ کیلووات
تعداد دوران موتور : ۱۷۵۰ دور در دقیقه قطر شافتها: ۹۰ و ۹۵
گشتاور موتور : T = 9550 (500/1750) = 2730
کوپلینگ انتخابی : سایز ۲۸۵
سفارشی سازی کوپلینگ میل پینی
از جمله مدل های سفارشی کوپلینگ میل پینی مجموعه تولیدات صنعتی بحری که بر اساس استاندارد های شرکت فلندر ساخته می شود می توان به دو مدل زیر اشاره کرد :
کوپلینگ میل پینی فوق نوعی از کوپلینگ میل پینی با درام ترمز است.
کوپلینگ فوق نیز نوع دیگری از کوپلینگ های میل پینی مجموعه تولیدات صنعتی بحری بوده که دارای دیسک ترمز است.
کوپلینگ های فوق بر اساس ابعاد و اندازه های کلی شرکت فلندر توسط مجموعه صنعتی بحری ساخته می شود
رابط پلی یورتان روتکس
رابط کوپلینگ روتکس مجموعه تولیدات صنعتی بحری از جنس پلی یورتان شور ۹۲ و از پلی یورتان های مرغوب بوده که مبنای ساخت این رابط ها بر اساس ابعاد شرکت های معتبر آلمانی همچون KTR و FLENDER می باشد.
نحوه سفارش :
با توجه به جدول ارائه شده در صفحه مربوط به کوپلینگ روتکس با ارائه سایز مربوط به کوپلینگ مورد نظر می توانید رابط مربوط به سایز کوپلینگ مورد نظر را سفارش دهید.
لازم به ذکر است که این رابط ها (نام های دیگر : رابر ، اسپایدر ، واسطه ) تا سایز ۸۰ از جنس پلی یورتان شور۹۸ نیز توسط مجموعه صنعتی بحری قابل ارائه می باشد.
رابط پلی یورتانی کوپلینگ بیپکس
رابط کوپلینگ های بیپکس مجموعه تولیدات صنعتی بحری از جنس پلی یورتان بوده و دارای شور۹۲ است.
رابط کوپلینگ های بیپکس از سایز ۷۲ تا سایز ۱۸۲ توسط مجموعه تولیدات صنعتی بحری قابل ارائه است.
با توجه به جدول ارائه شده در صفحه مربوط به کوپلینگ بیپکس با انتخاب سایز مربوط به کوپلینگ مورد نظر می توانید رابط مربوط به سایز کوپلینگ بیپکس مورد نظر را سفارش دهید.
لاستیک کوپلینگ KB
رابط یا به عبارت دیگر واسطه یا رابر کوپلینگ های KB از جنس NBR بوده و از مشخصه های بارز این رابط ها می توان به اچ شکل (H TYPE) بودن آنها اشاره کرد.
برای سفارش این رابط ها می توان با مراجعه به جداول مربوط به کوپلینگ KB و انتخاب سایز مورد نظر و با استفاده از اطلاعات تماس مجموعه تولیدات صنعتی بحری رابط های مورد نظر را سفارش داد.
لاستیک کوپلینگ میل پینی
رابط کوپلینگ میل پینی مجموعه تولیدات صنعتی بحری از جنس لاستیک بوده که در دو نوع استوانه ای (مانند نمونه های موجود در بازار ) و بشکه ای ( مطابق با نمونه های شرکت فلندر ) قابل ارائه می باشد.
برای سفارش این رابط ها می توان با مراجعه به جداول مربوط به کوپلینگ میل پینی و انتخاب سایز مورد نظر و با استفاده از اطلاعات تماس مجموعه تولیدات صنعتی بحری رابط های مورد نظر را سفارش داد.
لاستیک کوپلینگ HRC
رابط ( اسپایدر ، واسطه ، لاستیک ) کوپلینگ HRC از خانواده رابط کوپلینگ های خورشیدی بوده و از جنس لاستیک می باشد.
از عمده تفاوت های موجود بین رابط HRC و رابط کوپلینگ روتکس می توان به تفاوت در جنس اشاره کرد بدین صورت که در کوپلینگ روتکس ، رابط از جنس پلی یورتان است در صورتیکه در کوپلینگ HRCC رابط ها از جنس لاستیک می باشد.از دیگر تفاوت های موجود می توان به اختلاف در تعداد پره های این دو مدل رابط اشاره کرد.تعداد پره های رابط کوپلینگ HRC کمتر از تعداد پره های رابط کوپلینگ روتکس است .
رابط کوپلینگ UCC
رابط کوپلینگ UCC مجموعه صنعتی بحری از جنس تفلون بوده وبیشتر کاربرد هیدرولیکی دارد به همین دلیل جنس لاستیک تفلونی میباشد .
برای سفارش این رابط ها می توان با استفاده از اطلاعات تماس مجموعه صنعتی بحری و تماس با کارشناسان مجموعه صنعتی بحری رابط های مورد نظر را سفارش داد .
لطفا برای ثبت سفارش یا اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه تولیدات صنعتی بحری تماس حاصل فرمایید.